strategiesessie

 "Gericht dwalen brengt je verder"

Gun jezelf de tijd om weer eens na te denken over de toekomst van je bedrijf.

Weet je niet meer precies wie nu eigenlijk je doelgroep is?
Durf jij nog wel keuzes te maken en hoe maak jij die keuzes eigenlijk? 
Waar ligt je focus? Geen idee... en daardoor is er 'chaos' in je hoofd, werk, bedrijf...
Werk jij vanuit een concreet plan met concrete doelen en weet jij zo helder wat je moet communiceren? Nee?
Hoe vaak neem jij de tijd om je af te vragen of je wel met de juiste dingen bezig bent?

Hoe vaak sta jij even stil in je bedrijf?

Uit onderzoek blijkt dat stilstaan bij je bedrijf, nadenken over ontwikkelingen en de toekomst, een van de grootste uitdagingen is voor ondernemers. Zeker voor ZZP'ers en klein-MKB'ers. Je hebt een volle agenda, werkt voor klanten, doet je marketing, je administratie en soms ook nog personeelszaken.

Dat periodieke onderhoud, het reflecteren en stilstaan bij wat je doet en waarom, is juist zo belangrijk. Eigenlijk noodzakelijk. Het zorgt voor een juiste focus, omdat je helder hebt waar je naar toe wilt. Het zorgt voor energie en inspiratie, omdat je weet waarom jij doet wat je doet. Het zorgt voor actie en beweging, omdat de dingen die je doet helemaal passen bij wie jij bent en wat je wilt bereiken met je bedrijf.

 

Wanneer ga jij luisteren naar die stemmetjes in je hoofd die zeggen
dat het tijd is om het ánders te gaan doen?

Weet vooral dat je niet de enige bent! Stilstaan en nadenken over wat je wilt neerzetten, waar je naartoe wilt met je bedrijf is één van de grootste uitdagingen voor ZZP-ers en MKB-ers. Aangetoond door onderzoek! Leuk om te weten, maar wat héb je eraan? Beter nog, wat dóe je eraan? Hoe pak je die uitdaging op? Je hebt geen managementteam om mee te overleggen. Je gaat niet met jezelf naar een hei-sessie. Je blijft dus ronddwalen in je eigen doolhof.

Ik kan met gemak een hele lijst redenen bedenken waarom jij NIET de tijd moet nemen om serieus met je bedrijf aan de slag te gaan. Ik noem er een paar, maar waarschijnlijk kun jij er nog wel meer bedenken. Want smoezen en smoesjes, soms héél legitiem, zijn er genoeg! Wat is die van jou?

Ik ben te druk... (dat ben je altijd...)
Ik denk dat de tijd nog niet rijp is... (wanneer wel dan?)
Het kost wel wel veel geld... (ben je het niet waard dan?)
Ze zal toch wel zeggen wat ik wil horen? (Helaas, ik ben eerlijk...)
Ik vind het eigenlijk best wel eng... (dat snap ik, vind ik ook, maar hoe gaaf is het als je het gewoon doet en het lukt!)

Sta stil en keer terug naar jouw eigen basis.

Samen staan we even stil in jouw onderneming. In drie strategiesessies doorlopen we alle facetten van jouw bedrijf en jouw ondernemerschap. Van je klant tot je diensten, Van jouw talent tot jouw missie. Van je financiële doelen tot je dromen. Zonder vaagheden, zonder blabla. Wel met kritische vragen, zodat jij je eigen keuzes kunt maken.

Wat levert zo'n strategiesessie je nu op?

Inzicht in jouw doelgroep en jouw bijbehorende verhaal, voor wie doe je wat met welk resultaat.
Inzicht in jouw kernwaarden en hoe je die gebruikt bij het maken van keuzes.
Een heldere strategie, missie, die je richting en focus geeft. En daarmee rust.
Een concreet stappenplan met activiteiten om uit te werken ten behoeve van een heldere communicatie.

wat: mijn klanten zeggen

caret-down caret-up caret-left caret-right
Herniz

Hilde heeft mij geweldig begeleid op een professionele, heldere, en soms confronterende manier. Ze wist met de juiste vragen mij weer terug te brengen wat ik het allerliefst wilde doen. Ik kreeg weer focus omdat Hilde structuur aanbracht in de chaos die was ontstaan. Daardoor werd het rustiger in mijzelf en kan ik verder met een helder doel voor ogen. Ik weet beter wie mijn doelgroep is, mijn missie, waarden en waar ik met mensen aan wil werken. Ik ben Hilde enorm dankbaar voor deze helderheid!

Philippe

Ik realiseerde mij dat ik met een aantal ondernemersvraagstukken zat waarmee ik zelf niet verder kwam. Op dat moment kwam ik Hilde tegen die mij met de juiste vragen kon triggeren. Mijn bedrijf is in de afgelopen jaren flink gegroeid waardoor ik veel meer voor mijn klanten kan betekenen. Wat een goede zet bleek dit te zijn geweest voor zowel voor mij en m'n bedrijf!  Warm bad, positieve energie, oprechte interesse, openheid, goed doorvertalen, doortastend, doorvragen, gastvrijheid, professionaliteit zijn woorden die goed bij dit traject begeleiding passen.

Mintje

De afgelopen weken heb ik met Hilde gespard over de focus van mijn bedrijf voor de komende jaren. Ik had moeite alle diensten en doelgroepen onder één ‘dak’ te krijgen. Hilde biedt structuur, stelt vragen die richting geven en adviseert waar nodig. Heerlijk om alles weer scherp te hebben. Verder is Hilde een prettig mens, laagdrempelig, nuchter en to the point. Kortom Heerlijk, Helder, Hilde! 😉

Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw ondernemerschap?

Je realiseert je dat het het inschakelen een goeie keuze is.
Je voelt aan je water dat er meer inzit dan er nu uitkomt.
Je weet dat je iemand nodig hebt die NIET met je meepraat, maar juist kritische vragen stelt en je uitdaagt.
Je bent niet bang om je open te stellen en je kwetsbaar te tonen.
Je gelooft in al dat moois wat jij te bieden hebt en daar wil je nu eindelijk/weer voor gaan en staan!

Ben jij bereid in jezelf te investeren? Voor 1.225 euro ex btw krijg je 3 dagdelen van 2.5 uur mijn onverdeelde aandacht, zal ik naar je luisteren, kritische vragen stellen, meedenken en adviseren. Uiteraard bereid ik bijeenkomsten voor, geef ik je huiswerk en krijg je na afloop een korte samenvatting van datgene wat we hebben besproken (en besloten). Lijkt het je wat?  Neem dan contact met me op en dan plannen we snel de eerste afspraak. Je kan me via onderstaande link bereiken via het contactformulier of gewoon even bellen.

Ja, ik maak graag nu de eerste afspraak voor een strategiesessie!

 

Deze strategiesessie is een dienst welke is ontwikkeld voor Het Ondernemersdoolhof.
Op de dienstverlening van bureau wat: zijn de algemene voorwaarden van toepassing zoals gepubliceerd op deze website.