To do: make a to do list

bureau wat:

Mocht jij binnenkort net als ik een paar weken op vakantie gaan, dan is het fijn om vanaf dag 1 te kunnen genieten van je vakantie. En niet na een week nadat je eindelijk een beetje tot rust bent gekomen. Dat lukt alleen maar, wanneer je werk af is. Niet alleen op papier, maar ook in je hoofd…En nog fijner, dat dit ruim op tijd is. Dus niet op vrijdagmiddag 17.05 uur of later, waarna je op zaterdag in de auto stapt richting Zuid Frankrijk. Maar bijvoorbeeld dat je to do lijstje op woensdag gewoon al leeg is. Daarmee heb je de laatste paar dagen nog lekker de tijd om je kantoor op te ruimen, nog wat laatste social media berichten klaar te zetten en je to do lijstje voor NA de vakantie vast kan opzetten.

Misschien niet voor dit jaar

‘Ja, lekker Hilde die tip, maar ik ga nu al bijna op vakantie en ik loop echt nog over van het werk.’ Snap ik, het is voor mij makkelijker gezegd, dan voor jou gedaan. Maar neem deze tip dan mee naar de volgende vakantie. En wees je dan ook bewust dat je deze nieuwe planning ook duidelijk maakt naar je klanten toe. Dus vertel ze niet wanneer je op vakantie gaat, maar laat ze weten wanneer je op het laatst nog iets voor ze kan betekenen en dat het anders na je vakantie wordt.

To-do-tools

Er zijn een hoop manieren om to-do lijstjes te maken en af te werken. Kies een manier die voor jou werkt. Ik werk met een papieren planner gecombineerd met mijn agenda. Maar er zijn ook een hoop online tools die ik met een aantal samenwerkingspartners ook gebruik. Kies vooral de tool die bij jou past en de werkwijze die bij jou past. Geef het wel even de tijd om eigen te maken en te concluderen dat het wel of niet voor je werkt. Een aantal to-do-tools die ik ken en mee werk (of gewerkt heb) zijn:

  • de takenlijst in outlook
  • trello (handig wanneer je met anderen samenwerkt)
  • wunderlist (handig wanneer je met anderen samenwerkt)
  • todoist
  • papieren planner, bullet journal
  • buffer, hootsuite (om je social media te plannen)
  • calendly, datumprikker (om je afspraken te plannen)

En zo zijn er nog een hoop meer, maar dit zijn wel degene waar ik het meest mee doe in verschillende teamverbanden. Welke je ook kiest, houd je aan je to-do list en werk ‘m af, van boven naar beneden.

To do: genieten van je vakantie

Met bovenstaande tip kan je zelf aan de slag, maar je zou het ook samen met iemand kunnen doen. Je kan je hierin laten ondersteunen en adviseren, om zo op tijd met een goeie to do lijst ontspannen aan je vakantie te kunnen beginnen. Ik kan je daarbij helpen! Weten hoe? Neem contact met me op voor een vrijblijvende kennismaking na de vakantie.

Maar voor nu wens ik je vast een fijne vakantie en nog even heel veel sterkte met het afwerken van je to do lijst.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.